OSG

Future proof B2B eCommerce met Magento 2

Challenge

OSG Europe is ‘s werelds grootste leverancier van boortjes en frezen. De catalogus van ruim 100.000 producten werd reeds online weergegeven, maar daar kon konden nog geen directe bestellingen worden geplaatst. De uitdaging was om ervoor te zorgen dat de klanten die voorheen hun bestellingen plaatste via een portal, hen via de B2B webshop te laten bestellen. De inkopers moeten ook de mogelijkheid hebben 24/7, op elk device orders te plaatsen en offertes aan te vragen, Een future proof E-commerce omgeving dus.

“Inkopers verwachten tegenwoordig dat ze overal en altijd online kunnen bestellen en offertes kunnen aanvragen.”

Why us

Voor OSG hebben we Magento 2 als E-commerce oplossing gekozen omdat die perfect aansluit op de B2B markt waar OSG zich in bevindt. Enerzijds omdat de B2B klant specifieke eisen heeft, zoals het overal en altijd online kunnen bestellen in een user friendly interface en het geautomatiseerd aanvragen van offertes. Maar ook voor het kunnen zoeken in de catalogus. Anderzijds sluit Magento 2 prima aan om de druk op interne organisatie te verlichten: het manueel werken wordt tot een minimum beperkt en de werkzaamheden van het inbound callcenter werd drastisch verlaagd. Dankzij de geïntegreerde Algolia technologie kan de inkoper pijlsnel de database van 100.000+ productvarianten doorzoeken. De complete catalogus van OSG Europe is binnen milliseconden doorzoekbaar.

Solution 

Met behulp van een service bus integreerden we het systeem om het handmatige zo minimaal mogelijk te houden. We implementeerden zo min mogelijk maatwerk, waardoor de flexibiliteit van het systeem werd gemaximaliseerd. Tevens wordt mede dankzij de volledig geïntegreerde omgeving manueel werk tot het minimum terug gebracht. De inkoper bestelt zijn producten nu zonder bij de servicedesk aan te hoeven kloppen. En de orders worden direct geplaatst, zonder dat daar handmatige handelingen voor nodig zijn. Voor OSG Europe integreren wij o.a. met een CRM, PIM en ERP.

Result

De webshop is aanzienlijk sneller geworden en de inkoper kan nu ook eenvoudiger zoeken in de catalogus, het aandeel van de online omzet nam daardoor aanzienlijk toe. Verder is de druk op de interne afdelingen binnen OSG aanzienlijk verlaagd doordat er nu veel minder manueel gewerkt wordt, er minder wordt georderd via de servicedesk en de systemen volledig geïntegreerd zijn, wat geresulteerd heeft in lagere kosten. Overall heeft OSG nu een echte B2B webshop die klaar is voor toekomst. Laat die boortjes en frezen maar over de digitale toonbank vliegen.

Geïnteresseerd?

Neem contact met ons op:



Lucas Thie

Sales Manager

+31 6 1524 7106

lucas@techtribe.nl