Eleanor Wine

Lean eCommerce voor scale ups

Challenge

Eleanor Wine is een scale up in de wijnwereld. Het bedrijf is al jaren achter elkaar uitgeroepen tot een van de snelst groeiende bedrijven van Europa. Het jonge en ambitieuze bedrijf is binnen de conservatieve B2B wijnhandel digitaal aan het innoveren. De vraag is om in eerste instantie het aanbod van de wijnhuizen via een platform te ontsluiten naar verschillende marktplaatsen. In de toekomst is het de bedoeling om ook andere digitale kanalen hiervoor in te zetten.

“De eerste wijnen stonden binnen een maand live. De wijnen worden direct vanuit de bron in Bordeaux aangeboden via bol.com aan het grote publiek.”

Why us

Eleanor Wine is een snel groeiend bedrijf. Voor scale ups is de flexibiliteit een belangrijke factor. Daarbij is het belangrijk voor Eleanor Wine om dit proces zo lean mogelijk aan te vliegen, door steeds kleine stappen te zetten en te valideren. Deze lean aanpak heeft ervoor gezorgd dat de eerste wijnen binnen een maand beschikbaar waren op het bol.com platform.

Solution 

Wij zijn op zoek gegaan naar het Minimale Viable Product (MVP). Voor Eleanor Wine was de eerste stap om met een gedeelte van een aanbod beschikbaar te maken van bol.com. Dit noemen wij ook wel B2B2C. Door deze aanpak konden wij het aantal integraties minimaliseren en was het niet direct nodig om een voorkant website te ontwikkelen. Dit minimaliseerde de investering in deze fase. Wij hebben daarbij gebruik gemaakt van Magento 2 met Channable (feedmanager). Voornamelijk om te kunnen schalen naar nieuwe segmenten als B2B eCommerce, Whitelabel oplossingen & B2C eCommerce.

Result

De eerste wijnen stonden binnen een maand live. De wijnen worden direct vanuit de bron in Bordeaux aangeboden via bol.com aan het grote publiek. Zonder grote marges van tussenhandelaren. Eleanore is klaar voor de toekomst en kan snel opschalen, precies wat ze van tevoren voor ogen hadden!

Geïnteresseerd?

Neem contact met ons op:



Lucas Thie

Sales Manager

+31 6 1524 7106

lucas@techtribe.nl